duminică, 28 decembrie 2008

La poştă

Pe data de 23 dec. a trebuit să trimit un plic cu nişte acte banale la firmă cu poşta românească.
Intru la mesagerie având senzaţia că teancul meu de hârtii nu se încaderează legal la o simplă scrisoare. (după cântărire s-a dovedit a fi un plic cu 185 grame de hartii)
La ghişeu se afla o cocoană care era destul de absorbită în activitatea de rutină cu un client. Îmi zice că o scrisoare poate avea până în 2 kilograme! Îi spun că din experienţa mea ştiu că nu prea există scrisori de doo kile… acea doamnă a avut din start o atitudine ciudată la remarca mea cum că nu prea există plicuri de 2 kg şi îmi dă un răspuns liniştitor şi ambiguu că pot face operaţiunea de la orice ghişeu. Neavând un plic corespunzător mă pun la coada de la ghişeul dânsei, iar un amic ce mă însoţea se aşază la coadă la un alt ghişeu în ideea de a câştiga timp. Îmi trebuia un plic A4 destul de mărişor. Amicul ajunge înaintea mea cu mult şi solicită trimiterea mea… Domnişoara ce opera acel ghişeu, o blondă spălăcită la vreo 25 de ani şi cam neîngrijită îl distruge pe amicul meu în 3 secunde: nu am plicuri aşa mari; trebuie să staţi la ghişeul 1… Pretenul zâmbeşte strâmb, normal, şi la ea, şi la mine şi se resemnează… Idioţi! Noi, fireşte! Toată lumea auzise ce vrem să facem şi ne zâmbeşte încurajator…
După ce îmi vine rândul cocoana îmi aruncă în zeflemea nişte regulamente ale Poştei şi pricep că îmi trebuie încă vreo 2 ore să întocmesc opisuri de docomente în original, bucată cu bucată să fiu sigur că ajung… eram de condamnat că nu cunosc regulamentele Poştei şi, fireşte, eram zvârlit în derizoriu, nu mai meritam să fiu ascultat.
Mă apucă tremuriciul şi zic:
- „să fiu sigur că ajung?” Păi nu sunt la Poştă? Se trimite cu diligenţa prin vestul sălbatic? Cu porumbei?
- Domne sunt acte originale, nu vă jucaţi!
- Vi se pare că am venit la dvs „să mă joc”?
- Dacă vreţi garanţie faceţi opis şi confirmare de primire ca să fiţi sigur!
-…”sigur” de ce? Că îmi ajunge plicul? Hai, fie!, întocmesc opisul şi fac trimiterea cum ziceţi şi dacă prin absurd se întâmplă ceva cu vagonul poştal şi dispare plicul? Ce faceţi?

Am trimis plicul ăla ca pe o scrisoare obişnuită.

2 comentarii:

Ada spunea...

Mai pe scurt, poşta romana te-a cam poştit..şi pe tine şi pe amicul tău strâmb,aşa in spiritul crăciunului.

andi stray cat spunea...

of of of ... cind dracu o sa inteleaga lumea asta romaneasca ca nu te poti pune cu organu statului ... nu te pui , ba !