miercuri, 14 ianuarie 2009

pungi

Teoretic de la întâi ianuarie nu ar mai trebui să primim gratuit pungi de plastic la magazine. Ca toate legile româneşti nu prea se respectă şi primim în continuare pungi de plastic de la mai toate magazinele…
Bine că e aşa!
V-aţi gândit vreodată cum o fi să cumperi un pui de la alimentara din colţ? Un pui proaspăt fără punguţa de plastic în care e etanşat cu agrafa aia de aluminiu ca să nu curgă zoaiele. Sau un pachet de pulpiţe, sau unul de aripioare, asta ca să nu mai vorbesc de pipote sau ficăţei…
Să zicem că aceste produse stau vrac în nişte lăzi. Vânzătoarea va lua puiul de o aripă, ţi-l va cântări, şi-l va băga într-o pungă de hârtie. Ca să bagi ceva umed într-o pungă de hârtie nu e la îndemâna unui novice. Acea pungă de hârtie va nimeri într-o altâ pungă de hârtie mai mare, în care grăbitul va mai arunca şi alte produse. La nici 100 de metri de prăvălie pungile se vor topi de la umezeala produselor şi vor claca. Omul va trebui să adune de pe caldarâm şi să care în braţe printre bucăţi de hârtie murdare de mizeria trotuarelor hrana lui şi a copiilor lui. Acasă va trebui s-o cureţe atât de mizeria trotuarului cât şi de rămăşiţele hârtiei care s-a lipit impecabil de carne. Consum suplimentar de nervi, timp şi bani. Bineînţeles că vor exista nişte bătrâni sau nişte atenţi care vor căra după ei pungi mai vechi sau modelul neolitic din pânză, sacoşele comuniste… Ăia vor scăpa doar de adunatul produselor de pe jos. Nu vor scăpa de scursurile alimentelor umede către cele uscate.
Nu încercaţi să-mi ziceţi că la mezelărie sau la măcelărie există hârtie cu o faţă de plastic, impermeabilă! Tot plastic e!
Prin urmare eu consider că legea e rea!
Ca să facem pungi de hârtie trebuie să mai tăiem nişte copaci care asigură puţinul oxigen pe care-l respirăm.
Pungile de plastic sunt foarte greu biodegradabile spre deosebire de hârtie. Mie, însă, mai nociv mi se pare să tai pădurea decât să-l suplimentezi pe Bucurenci cu oarece fonduri de curăţat actualele păduri de plasticele ce le asfixiază!

MOARTE PUNGILOR DE HÂRTIE!

6 comentarii:

Mischa spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mischa spunea...

Am fost aseara in Profi(fosta Albinuta)de langa mine, am cumparat produse de vreo 3-4 kg si tot ce ofereau ca posibilitate de transport al lor pana acasa erau niste pungi mai proaste ca cele "de 1 leu" de pe vremuri, adica am folosit vreo 3 si tot mi-era teama sa nu culeg de pe strada cioburi si cepe:). Asa ca...hai sa facem diferenta intre a fi ecologisti(ceea ce eu sunt) si a fi practici. Sau...se poate sa fim si una si alta?

gogoroiu spunea...

Fireşte că propunerea mea nu valorează nici 2 bani, dar eu aş zice că pungile de plastic pot fi gestionate şi manevrate cu o atenţie mai mare ca acum. Sunt, însă, totalmente împotriva tăierii pomilor pentru pungi! Sunt nepractice, se topesc uşor, mirosurile trec uşor prin ele, etc...
Eu, unul, consider că ajunge câtă hârtie igienică şi şerveţele folosim, ca sa nu mai vorbesc de pamperşi şi alte echipamente de unică folosinţă din hârtie. Obolul plătit de pădure e de-ajuns cu cele enumerate mai sus!
Ambele tipuri de pungi sunt la fel de uşor reciclabile, iar educaţia noastră tot trebuie făcută în sensul reciclării.

mihai spunea...

Buna,

Am realizat un site de promovare a tinerelor bloguri, insa fiind si noi la inceput de drum avem nevoie de utilizatori.
Viziteaza noupeblog.ro pentru a vedea despre ce e vorba si poate iti vei adauga si tu blogul pentru a fi promovat.

Va multumim.

dan spunea...

bai gogo, am fost aseara la alimentara aici in amzei si mi au dat pungi de plastic moca, tie nu ti au dat ca nu le a placut mecla ta.

zam77 spunea...

Cred ca daca nu am arunca pungile din plastic la intamplare ,nu s-ar mai pune aceasta problema.de acord ca pungile de hartie fac mai mult rau,nu sunt nici rezistente,si sunt taiati si copaci pentru a fi facute.